سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چند وقتی است که مطالعه کتاب نورالدین پسر ایران که به قول حضرت آقا، یکی از زیباترین نقاشیهای صفحه‌ی پُرکار و اعجاز گونه‌ی هشت سال دفاع مقدس است را آغاز کردم، این کتاب همچون کتاب « دا»چنان آدم را محو خود می کند که گویی خود آنجایی. شوخی ها و شلوغ کاری های نورالدین مرا یاد دوستتان خود در برنامه های بسیج دانشگاه می اندازد، سالهای 82-83 که علی رغم فشارهای کاری تعدادی از بچه های اینگونه سختی کار را بر ما آسان می کردند که یکی از اینها که الان جایش در بین ما خالی است ولی روحش همیشه با تمام بچه های آن دوران می باشد، آری سید علی اخلاقی که همیشه با ورود خود به دفتر بسیج شوخی و شلوغی را به ارمغان می آورد و حتی در اوج خستگی و واماندگی کاری آخر می بایست لبخند بر گونه هایت جاری می شد ولی او سالهاست این خنده را در میان عده ای که اجزای بدن او در آنها پیوند خورده به یادگار مانده و جاویدان شده است . روحش شاد . ادامه بخشهای کتاب نورالدین را به زمانهایی دیگر می سپاریم



  • کلمات کلیدی :
  • درج شده توسط :مهدی وکیلی پور - دوشنبه 91 شهریور 13- نظرات شما [ مورد]


    فرازهایی از وصیت نامه شهید دکتر رهنمون

    تاریخ تولد: 7/5/1334

    محل تولد: یزد

    تاریخ و محل شهادت: 6/12/1362- طلائیه

    سطح تحصیلات: پزشک

    مسئولیت در جبهه: مسئول بیمارستان صحرایی

     

     
    دل گفت فروکش کنم این شهر به بویش  بیچاره ندانست که یارش سفری بود
    آن شهید معظم در فرازهایی از وصیت نامه خویش آورده است: نمی دانم چگونه داستان سفرم را به جایگاه مسافران عاشق و محل عروج ایثارگران خونین بال بیان کنم. همه چیز از آن هنگام آغاز گشت که پا به دو کوهه نهادم، سرزمینی که خاکش چون کربلا مقدس است چرا که قدمگاه شهیدان وطن اسلامیمان است که بسوی کربلای ایران می شتافتند و میعادگاه عشق می باشد.
    محلی است که عبد با معبود پیمان وفاداری و جانبازی می بندد و او را تنها راه و همراهش می خواند، طلب آمرزش گناهانش را می کند و شتابان بسوی تیرهای رها شده از کمانهای ظلم و استبداد می رود که در برابر آنها سپری شود تا اسلام و ایران محفوظ بماند و لطمه ای هر چند کوچک به سرزمین اسلامیمان وارد نگردد. دو کوهه همان گمشده عاشقان در حسرت پرواز بود. پرواز به اوج ملکوت همان سرزمینی که دهها لشکر، هزارها گردان و گروهان از آنجا به عملیاتهای پر شکوه والفجر و خیبر و ... اعزام می شدند که در آن زمان هر نوجوان ایرانی آرزوی ورود به آن را داشت. روحشان شاد و یادشان گرامی باد. شهید در قسمتی از نامه خود آورده است که: امیدوارم خداوند گناهان بی حد و حسابم را عفو کند. من که در درگاهش روسیاهم و فقط امید عفو و بخشش او را دارم. زهرای عزیزم را ببوسید و سعی کنید او را دختری مسلمان و شایسته انقلاب اسلامی تربیت کنید.


  • کلمات کلیدی :
  • درج شده توسط :حسین تاج آبادی - سه شنبه 91 شهریور 7- نظرات شما [ مورد]


    امروزه جمهوری اسلامی در حوزه‌های اقتصادی خود با مسائل یا مفاهیمی مواجه است که به هیچ عنوان تاکنون چه در عرصه‌ی نظر و در کتاب‌های درسی و چه در عرصه‌ی عمل و تجارب بشری مشابه و مابه‌ازای واقعی نداشته است. بنابراین خود انقلاب اسلامی مکلّف به نوآوری و ابتکار و نظریه‌پردازی و الگوسازی در این عرصه‌های جدید اقتصادی است. هر کشوری که عَلم استکبارستیزی را برپا کند نیازمند چنین الگوهایی است. یکی از این مفاهیم، «اقتصاد مقاومتی» است.

      ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی :
  • درج شده توسط :حسین تاج آبادی - شنبه 91 مرداد 28- نظرات شما [ مورد]


      ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی : امام خامنه ای
  • درج شده توسط :حسین تاج آبادی - شنبه 91 مرداد 28- نظرات شما [ مورد]


    ماه رمضان فرصتی ناب برای نزدیکی به ملکوت آسمان‌هاست، مرور لحظات ناب ماه‌ مبارک رمضان، در اسارت دلیر مردان این آب و خاک، بهانه‌ای برای شکرگزاری نعمت آزادی و امنیت در این روزهای مقدس است.

     «علی‌ احمدی»، از اهالی استان خوزستان، شهرستان شوش‌ دانیال است که در زمان دفاع‌مقدس در تیپ 15 امام حسن مجتبی (ع)، گردان دانش خدمت ‌کرده و در سن 17 سالگی فرماندهی گردان حمزه سیدالشهدا (ع) را به عهده داشته ‌است. وی در عملیات والفجر مقدماتی در 17 بهمن 61 در فکه مجروح و همانجا به اسارت درآمد، آنچه در ادامه می‌خوانید مجموعه خاطراتی از این آزاده سرافراز کشورمان درباره ماه مبارک رمضان در اردوگاه «عنبر» است:

     

      ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی : دفاع مقدس
  • درج شده توسط :حسین تاج آبادی - سه شنبه 91 مرداد 17- نظرات شما [ مورد]


       1   2   3      >